GNIAZDKA

poniedziałek, 27 lutego 2012

Są takie rzeczy, które przywołują wspomnienia domu rodzinnego. Oto dzisiejsza retrospekcja. Takie "gniazdka" robi moja kochana Mami (mówię tak na nią od dziecka), którą tu mocno ściskam :*

Czas na bombę kaloryczną ;) Aktualnie jestem na diecie, ale wygrzebałam dla Was parę zdjęć, które otrzymałam właśnie od Niej. 




SKŁADNIKI:

20 dag mąki pszennej
10 dag masła
4 jajka
szczypta soli
1 szklanka wody
olej do smażenia
  
przyda się pergamin !

A GNIAZKA ROBIMY TAK:

1. Zagotuj 1 szklankę wody z masłem i szczyptą soli.
2. Zdejmij garnek z ognia i szybko wsyp makę. 
3. Mieszaj ciasto aż będzie gładkie i zacznie odstawać od ścianek garnka.
4. Ostudź ciasto.
5. Ciasto zmiksuj z wbijanymi kolejno jajkami.
6. Następnie przełóż ciasto do szprycy lub rękawa.
7. W rondlu rozgrzej olej.
8. A teraz wyjasnię Ci jak nakładać to ciasto na olej. Z pergaminu wytnij kwadraty o boku 10cm. Na ten pergamin wyciskaj ciasto ze szprycy o kształcie np.kółka. 
Potem to ciasto wraz z pergaminem włóż na gorący olej do góry nogami czyli ciasto będzie na oleju a pergamin na górze.
Po chwili smażenia pergamin się odklei. Wtedy wyjmij go z rondla np. szczypcami.
Moment później  smażone gniazdka odwróć na drugą stronę (przewróć je patyczkiem).
Usmażone przełóż na bibułę aby osączyć z tłuszczu. 
Po przestudzeniu gniazdka polukruj.
 

Wprawiony cukiernik może bezpośrednio wyciskać ciasto na olej ale bezpieczniej jest tak, jak ja to robię.

5 komentarze:

Domi w kuchni pisze...

A ja teeż tak mówię do mojej Mamusi :) od razu mi się buzia uśmiechnęła.

A gniazdka wspaniałe!! Uwielbiam je, takie kruche i lukrowane :)

wegetari-anka pisze...

no prosze, wiec nie jestem sama :) pozdrow swoja Mami ;) ja tez je uwielbiam, niestety !

reve82 pisze...

piękne pączusie..jak ja takie robiłam to mi niezłe koślawce wyszły:)

Dusia pisze...

ale ślicznie Ci wyszly :)

Panna Malwinna pisze...

Ale apetycznie wyglądają. Nigdy takich nie jadłam

pozdrawiam ciepło

Prześlij komentarz

Wegetari-anka Copyright © 2009 Special Thanks to Bread Machine | Exercise Equipment | CTR Theme by Blogger Templates