KREM CZOSNKOWY

czwartek, 23 lutego 2012

Pomidory i oregano czynią potrawę włoską,
 wino i estragon – francuską. 
Kwaśna śmietana zamienia ją w potrawę rosyjską, 
a cytryna i cynamon – w grecką. 
Sos sojowy zamienia jedzenie w danie chińskie, 
a czosnek czyni je smacznym
Alice May Brock



Przepis otrzymałam od mojej kochanej Babci. Od kilku lat jest to mój ulubiony krem, razem ze szparagowym. Pierwotnie zupa była z kiełbasą, ja zmieniłam ją na wersję wege.


POTRZEBUJEMY:

- cała główka czosnku (tak tak!)
- kasza manna (najlepiej ta błyskawiczna)
- 2 serki topione
- kostki warzywne/bulionowe lub włoszczyzna 
- przyprawy, sól, pieprz


ZACZYNAMY!

1.Zagotowujemy wodę (ja zawsze robię przynajmniej 3 l) z kostkami warzywnymi (jak chcecie możecie zrobić porządnie na włoszczyźnie).
2. Rozpuszczamy w wodzie serki topione, dodając po kawałeczku i mieszając cały czas, by nam nie przywarły do dna garnka
3. Wciskamy powoli ząbek po ząbku czosnku :) 
4. Na koniec dodajemy kaszy manny po łyżce, powoli wsypując i od razu trzepaczką/kwirlejką bełtamy, aby nie porobiły się kluchy tylko ładnie się wszystko rozeszło. Kasza zagęści nam zupę-krem, oczywiście po chwili. W babcinym przepisie dodawało się ŁYŻKĘ KASZY NA OSOBĘ ale ja zawsze daję więcej, tak by utworzył się krem (pamiętajcie, by swoje odczekać na zgęstnienie!) 
5. Dodajemy pieprzu, soli, ewentualnie gotowej mieszanki warzywnej typu Warzywko, Kucharek itp. 
6. Zupę możemy podawać z:
- grzankami
- groszkiem ptysiowym
- posiekanym szczypiorkiem
- a z czym Wam sie wymarzy ;) 

Smacznego Kochani ! 



5 komentarze:

Anonimowy pisze...

:)

majaroma: e-mail: jaxos222@gmail.com pisze...

O jakie to musi być dobre!

marta pisze...

jak przepis babci Dorotki to musi być pyszne :)

Seneve pisze...

taka prosta a taka pyszna! :)

Anonimowy pisze...

zaraz będę robić tą zupę

Prześlij komentarz

Wegetari-anka Copyright © 2009 Special Thanks to Bread Machine | Exercise Equipment | CTR Theme by Blogger Templates