SAŁATKA Z TORTELLINI

Przyszła. Wiosna to zdecydowanie moja ulubiona pora roku. 
Nasycam się PACHNĄCYM powietrzem.
Czyszczę rower i wyciągam z szafy rolki. 
Nareszcie. 


A o samej sałatce powiem tylko, że przez długi czas bardzo często gościła na moim stole, bo prawie każdy ją uwielbia.
Niestety, nie prezentuje się ona najpiękniej, przez co aż wstyd ją tu wstawiać ;) No ale macie. Przepis dostałam od mojej sis - Asi :)



Potrzebujemy:
- paczka tortellini (ja mialam jakieś szpinakowo-serowe)
- małe pomidorki  (koktajlowe albo cherry) - nie nie miałam akurat dziś, dałam zwykłe pokrojone w kawałki
- por
- majonez/jogurt/śmietana
- sól/pieprz/przyprawy
- ewentualnie ok 2 ząbków czosnku

A robimy tak:

1. Gotujemy tortellini wg przepisu na opakowaniu, odstawiamy by przestygło
2. Następnie wsypujemy do tortellini skrojonego dość drobno pora. 
3. Wrzucamy pokrojone pomidorki (jeśli są malutkie, to lepiej nawet ich nie kroić)
4. Dodajemy wg uznania majonez, nieco jogurtu greckiego lub gęstej śmietany.
5. Doprawiamy do smaku (ja lubię: sól, pieprz, sosik gotowy koperkowo-ziołowy, który wsypuję "na sucho" - posypuję nim sałatkę)
6. Jeśli lubicie sałatki na ostro, polecam dodać nieco sprasowanego czosnku. 

Można dodać też inne składniki, na pewno też będzie smaczna. Pokrojony szczypior doda sałatce fajnego kolorku. Kukurydza z pewnością też będzie pasowała. Cebula zamiast pora - czemu nie! Próbujcie :)

2 komentarze:

  1. Dodaj przepis do akcji konkursowej http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/makarony-swiata. Nie zapomnij o wklejeniu banerka akcji w poście :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do głosowania na zwycięskie przepisy: http://nietylkopasta.blogspot.com/2012/04/pomozcie-wybrac-zwyciezcow.html

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Wegetari-anka , Blogger