KOTLETY JAJECZNE (klopsy) Z KUKURYDZĄ

Zrobiłam zwykłe i z kukurydzą. Te drugie smakują wszystkim zdecydowanie bardziej.
Dla mięsożernych mogą być fajną odskocznią od mięcha. 
Robi się je bardzo szybko (co jest ogromnym plusem w tak upalne dni!), a jajka prawie zawsze mamy w lodówce :) 




Składniki na ok. 8-10 kotlecików

- 11-12 jajek (używam zeróweczek) 
- pęczek szczypioru
- pół puszki kukurydzy (wybierzcie "mięciutką", a nie tzw. chrupiącą)
- cebula
- bułka tarta
- pieprz, sól 
- przyprawy (dobrze pasuje: czosnek, papryka w proszku)
- ewentualnie: odrobina żółtego sera do starcia 


1. 2 jajka odstawiamy, resztę gotujemy na twardo.

2. W czasie gdy jajka się gotują, smażymy posiekaną drobno cebulę na złoty kolor.

3. Jak już jajka ostygną, ścieramy je na grubych oczkach (można to zrobić w robocie) i wrzucamy do miski.

4. Dodajemy do jajek podsmażoną cebulę, wrzucamy połowę kukurydzy z puszki, posiekany szczypior, mieszamy, możemy zetrzeć również odrobinę sera żółtego. 

6. Wbijamy do naszej masy 2 surowe jajka i dodajemy bułki tartej tak długo, aż nasza masa będzie się nadawała do lepienia kotlecików.

7. Doprawiamy solą, pieprzem oraz dowolnymi przyprawami, ja użyłam  papryki ostrej w proszku i gotowej przyprawy do dań z jajek. 

Mam nadzieje, że Wam posmakują :) 

UWAGI:

- możemy część żółtek odrzucić, wówczas kotleciki będą mniej kaloryczne;
- do kotletów jajecznych można dodać do środka odrobinę śmietany lub majonezu;
- do zagęszczania - oprócz bułki tartej - idealnie nadaje się także kuskus 


6 komentarzy:

  1. Te zwykle znam z barow mlecznych, wersji z kukurydza jeszcze nie probowalam, ale na pewno nadrobie!

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy takich nie jadłam, a mój tata wspomina takie ze swojego dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam a tak rzadko robię. Trzeba to zmienić! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłem i nie zamierzam! Kotlety bez mięsa, to nie kotlety!

    OdpowiedzUsuń
  5. pysziutkie, super połączenie składników!!:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Wegetari-anka , Blogger