SAŁATKA Z SUSZONYMI POMIRODAMI, SŁONECZNIKEM, MARYNOWANYM CZOSNKIEM i MOZZARELLĄ

wtorek, 24 kwietnia 2012

Sałatka zainspirowana dziełem mojej kochanej przyjaciółki Marty :* 
Przypomina mi lato na działce.
I za każdym razem przywołuje wielki uśmiech.



Użyłam dziś:
- mix różnych sałat (frisee, escarole, radicchio, rucola); możecie użyć choćby zwykłej sałaty lodowej
- 1/3 szklanki łuskanego słonecznika
- pół słoika suszonych pomidorów w oleju ziołowym
- pół słoika czosnku marynowanego w ziołach (lub jakikolwiek inny, np. chili też doskonale pasuje)
- mozzarella light
- odrobina kiełków lucerny

1. Na patelni prażymy słonecznik bez żadnego tłuszczu aż nabierze złoto brązowego kolorku

2. W sporej misce mieszamy różne rodzaje sałat. 

3. Siekamy drobno czosnek marynowany i pomidory suszone, po czym dodajemy je do sałatki.

4. Kroimy mozzarellę (lub fetę) na kawałki i wrzucamy do sałatki.

5. Dodajemy kiełki (tak naprawdę dziś dodałam je pierwszy raz)

6. Na koniec sałatkę polewamy  olejem ze słoika z suszonymi pomidorami i olejem z marynowanego czosnku. Ja wlałam po pół słoika. 

7. Na koniec posypujemy wszystko słonecznikiem.

8. Możemy sałatkę dodatkowo doprawić odrobiną ostrej papryki w proszku lub przyprawą do sałatek itp. 




Jest przepyszna !


p.s. kotlety z czerwonej soczewicy ze zdjęcia znajdziecie TUTAJ


6 komentarze:

maxymonium pisze...

Zachęcam do wzięcia udziału w konkursie :) http://maxymonium.blogspot.com/2012/04/obiecany-konkurs-urodzinowy-nagrody.html

Dusia pisze...

faktycznie letnio :)

Jak u Ma-gdy pisze...

wygląda fajnie, mimo że bez mięsa :P

Monica pisze...

Och, na pewno była wspaniała, bo wygląda wyśmienicie!

Joanna Skoraczyńska pisze...

proste i pyszne:-) mniam, mniam :-)

worldcuisine pisze...

bardzo smakowicie wygląda!

obserwuję i zapraszam do mnie ;)

Prześlij komentarz

Wegetari-anka Copyright © 2009 Special Thanks to Bread Machine | Exercise Equipment | CTR Theme by Blogger Templates