TARTA CYTRYNOWA (z LEMON CURD) - PYSZNA!

piątek, 13 kwietnia 2012

Tegoroczne Święta Wielkanocne spędzałam w Poznaniu, w moim domu rodzinnym. Postanowiłam, że zabiorę ze sobą pasztet wege, babeczki pina colada i właśnie tartę cytrynową. Wiedziałam, że mazurkami i babami zajmie się mama, babcia, ciocia... i że będzie ich aż za dużo. 
Zdecydowałam, że wprowadzę w te Święta nieco ryzykownie moje jedzonko, co by nie mówić nieco alternatywne jak na typowy wielkanocny stół. 
Tarta jest pyszna, ale wyszła mi moim zdaniem zdecydowanie za słodka (dałam nieco więcej cukru niż w przepisie, bo obawiałam się, że ilość cytryny zabije słodycz) i obawiałam się, czy w ogóle będzie dla kogokolwiek zjadliwa. 
Ja po jednym maleńkim kawałku wysiadłam, ale jak się okazało, tarta zdobyła wielu zwolenników, w tym moją mamę, tatę i Mateusza (którego z tego miejsca mocno pozdrawiam). 

Moja rada  - nie przesadźcie z cukrem :)




Spód tarty:
- 250g mąki pszennej
- 125g zimnego masła
- 2 żółtka
- 1 łyżka cukru pudru
- ewentualnie odrobina wody do zebrania wszystkich składników


1. Wszystko mieszamy razem i zagniatamy, aż masło pod wpływem wyrabiania ciasta i ciepła naszych dłoni zacznie się rozpuszczać i wiązać resztę składników.

2. Wyrobione ciasto formujemy w kulę, owijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na pół godziny.




 
3. Natłuszczamy formę do tarty, posypujemy ją odrobiną mąki i wykładamy ciastem, wyklejamy również brzegi formy.

4. Nagrzewamy piekarnik do 180'C, tartę nakłuwamy widelcem i przykrywamy folią aluminiową, pieczemy ok. 20min, następnie zdejmujemy folię i podpiekamy na złoto -brązowy kolor (ok. 10-15 min.)





 
Lemon curd:

- 1 jajko
- 2 żółtka
- sok i skórka otarta z 3 cytryn.. ja dałam dwie wielkie;)
- 1 łyżka oliwy bądź masła
- 200g cukru pudru
- 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej


1. Wszystkie składniki umieszczamy w garnku, pomijając oliwę. 
2. Zagotowujemy, cały czas mieszając energicznie (najlepiej użyć do tego celu trzepaczki/kwirlejki itp., by nie powstały grudki). 
3. Po upływie 3 min. dodajemy oliwę i nadal mieszamy.
4. Po zdjęciu z ognia, jeśli powstały grudki, trzeba krem zmiksować bądź przetrzeć przez sitko 

Mi nic takiego się nie stało, użyłam do mieszania:



 

Tak powstałą masę wylewamy na ostygnięty spód i zapiekamy w piekarniku przez 10min.

Masa przed zapieczeniem:


  Masa po zapieczeniu:




Beza:
- 4 białka
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 100-200g cukru pudru


1. Białka ubijamy na sztywną pianę.
2. Dodajemy przesianą mąkę ziemniaczaną oraz cukier, mieszamy delikatnie, aby nie popsuć konsystencji piany.

Tak powstałą bezę wylewamy na tartę z lemon curd i pieczemy do lekkiego zbrązowienia się bezy.








Smacznego !!!







Zainspirował mnie przepis znaleziony na stronie http://www.smakowitykasek.pl




7 komentarze:

Patrycja pisze...

Cytryny smakują na wiosne!

Tyna pisze...

Tarta cytrynowa to jeden z moich ulubionych wypieków, pyszności!:)

Dusia pisze...

smakowicie też wygląda!

Panna Malwinna pisze...

Wygląda cudownie!

Wiera pisze...

Bardzo takie lubię, bo przypomina mi tartę, którą upiekł mój Chłopak Osobisty na naszą wspólną kolację.
Szczerze mówiąc, gdyby jej nie zrobił to nawet bym nie ruszyła cytrynowej tarty, nie jestem fanką sypania cukru (a cytrynę trzeba posłodzić).
A tak — miłe wspomnienia :)

majaroma: e-mail: jaxos222@gmail.com pisze...

Na pewno pyszna, ale jak tu piec ja w czasie diety odchudzającej? Musi poczekać na lepsze czasy!

Anonimowy pisze...

Step 3 Endurance Maximizer This order p90x videos particular phase can be distinct simply because trainers recommend a liquid meal
post-workout. A body builder would intake much more protein than
a active muscles is carbohydrate which gets stored in the muscles as glycogen
in the days before exercise. The P90 X classic workout schedule does
not equipment prior to beginning each workout video.
Eating more protein than that, 206 pounds and the bar was able to hold me without a problem.


Check out my web site Order To Watch P90X

Prześlij komentarz

Wegetari-anka Copyright © 2009 Special Thanks to Bread Machine | Exercise Equipment | CTR Theme by Blogger Templates