SZYBKI CHLEB WŁOSKI z SUSZONYMI POMIDORAMI

I była sobie leniwa niedziela.
I głodna leniwa Ania wstała.
Jedyne, czego pragnęła, to leniwe niedzielne śniadanko i świeżutki chlebek ...
Z tego lenistwa Ania zapomniała, że tej niedzieli były Zielone Świątki i sklepy pozamykane..
Wobec powyższego Ania leniwie wstała i zrobiła szybciutki chlebek.




Ma być ekspresowo, więc potrzebujemy tylko:
- ok. 0,5 kg mąki pszennej (ale i tak wyjdzie "na oko") 
- 300 ml ciepłej wody
- paczuszka suchych drożdży
- kilka suszonych pomidorów (dałam ok 1/3 słoiczka) 
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka cukru
- 1 łyżka oliwy z oliwek




1. Do 300 ml ciepłej wody wsypujemy drożdże, cukier, sól, dodajemy oliwę z oliwek, mieszamy.

2. Wlewamy mieszankę do dużej miski i dodajemy stopniowo mąkę, mieszając dużą drewnianą łychą lub od razu wyrabiamy ciasto rękami.

3. Dodajemy mąki do ciasta i wyrabiamy je tak długo, aż będzie elastyczne i nie będzie kleiło się do rąk.

4. Na koniec "wrabiamy w ciasto" drobno pokrojone suszone pomidory - mają w sobie na pewno sporo tłuszczu (ja użyłam te z oleju z ziołami), więc najprawdopodobniej będziemy musieli dodać jeszcze odrobinę mąki na koniec.

5. Formujemy kulę, wkładamy do miski i przykrywamy ściereczką/ręcznikiem. Odstawiamy w ciepłe miejsce na 30-45 min, aby nam urosło. 

6. Nagrzewamy piekarnik do 200'C, kładziemy naszą kulę na wysmarowaną tłuszczem blachę lub papier do pieczenia i pieczemy od 30-45 min (sprawdzamy na ile zrumieniła nam się skórka).

Ja swój piekłam w 220'C ok. 40 min i - jak widać na załączonym zdjęciach - nieco mi się "opalił" ;) ale i tak był naprawdę pyszny - ja uwielbiam taką chrupiącą skórkę.
Na drugi dzień skórka zmiękła (miałam przez noc chleb we folii) a sam chleb nabrał mocniejszego aromatu suszonych pomidorów. Nie stracił na świeżości.

Chleb jest naprawdę pyszny. Obok mnie w sklepie chleb włoski identycznej wielkości kosztuje 7,30 zł. Moim zdaniem gruba przesada. Ten smakował mi bardziej !
Możecie dodać do niego również oliwki - ja jeszcze nie próbowałam, ale na pewno będzie idealnie !




8 komentarzy:

  1. Pyszna ta przyrumieniona skórka! Pięknie wygląda, a że smakuje pysznie to wiem, bo piekłam podobny;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wspaniale, a jak musi obłędnie pachnieć ... zazdroszczę takiego chlebka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie zazdrościć, tylko zrobić szybciutko ! naprawdę warto :) dziękuję dziewczyny :*

    OdpowiedzUsuń
  4. taka leniwa Ania to prawdziwy skarb :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny chlebek a skórka idealna dla mnie, uwielbiam takie ciemne. Przepis zapisuję na pewno skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam chleb dwa razy. Ale widziałam mnóstwo wariacji chlebowych. Niestety, wszystkie wydawały się strasznie skomplikowane.
    Twój nie wydaje się taki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie domowe chlebki są przepyszne!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Wegetari-anka , Blogger