BANANA BREAD - chleb bananowy ekspresowy

czwartek, 21 czerwca 2012

Namieszałam trochę w przepisie, by był bardziej dietetyczny (ah, ta walka przed wakacjami!) 
Jeśli nie macie podobnych problemów - czego życzę Wam z całego serca - proponuję użyć tylko mąki pszennej i brązowego cukru :) 

Chlebki bananowe piekę od dawna - uwielbiam je ! Są mięciutkie, wilgotne, aromatyczne i idealnie komponują się z moją obsesją - kawką z mlekiem ;) Nie smakują jak chleb, raczej jak ciasto. No i robi się je tak szybko (dosłownie kilka minut, potem niestety dochodzi jeszcze oczekiwanie na cudowny aromat unoszący się z piekarnika).

Bierzemy się do roboty (a roboty będzie mało - nie musimy nawet używać miksera) !








Przygotowujemy sobie:

- 3 banany
- 1,5 szklanki mąki (ja dałam 3/4 szklanki pszennej i 3/4 szklanki żytniej razowej) 
- 3/4 szklanki cukru/cukru brązowego (dałam słodzik do pieczenia i znacznie mniej, a i tak był słodki!- myślę, że spokojnie starczy połowa szklanki) 
- 1/3 szklanki roztopionego masła
- 1 jajko 
- ekstrakt z wanilii lub 1,5 łyżeczki cukru wanilinowego 
- 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej 
- szczypta soli 
- przyprawy: cynamon/kardamon/przyprawa do piernika

1. Rozgniatamy w misce banany widelcem ma "papkę".

2. Wlewamy do bananów masło i mieszamy.

3. Teraz wystarczy już tylko wmieszać resztę : cukier, jajko, wanilię, mąkę z sodą i solą. 

4. Możemy dodać : cynamon, kardamon (to dałam ja) lub przyprawę do piernika (też jest pycha!) 

5. Wlewamy ciasto do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy nasz chlebek 60 min w 170-175'C. 

Sprawdzamy patyczkiem i ... smacznego ! 







13 komentarze:

Anonimowy pisze...

pyszności! Jak tylko upiekę to wyślę zdjęcie! :)

Anonimowy pisze...

Czy masło można zamienić na olej?

MadKa pisze...

Super! Kupuję banany i do roboty :)

wegetari-anka pisze...

mysle ze spokojnie mozna zamienic maslo na olej, nawet na oliwe z oliwek. NIe probowalam sama, ale widzialam czesto w innych przepisach na chlebek bananowy wlasnie opcje z olejem. Prosze, jesli zrobicie ciasto, wyslijcie fotki a ja pochwale sie nimi - Wami - na funpage'u w specjalnym dziale !

Karmel-itka. pisze...

kto nie lubi chlebka bananowego?
ja nie znam nikogo takiego xd

DarkANGELika pisze...

Ja również jestem fanką tych pysznych chlebków. Twój wygląda naprawdę bardzo smacznie;)

Maggie pisze...

Slodzikow staram sie unikac - nie dosc, ze (podobno) niezdrowe, to jeszcze smakuja jakos tak chemicznie. Ale chlebki bananowe bardzo lubie, wiec i ten mi sie podoba!

kocie-smaki pisze...

oj zazdroszczę tego aromatu w kuchni :)

Aniko pisze...

Witaj
Właśnie uruchomiłam agregator blogów kulinarnych, czyli coś jak durszlak tylko stworzony specjalnie dla wegetarian by nasze przepisy nie gineły w gąszczu mięsożerców ;)
Serdecznie zapraszam Cię do odwiedzenia go pod adresem http://vegespot.pl i jeśli przypadnie Ci do gustu zarejestrowania się i dodania bloga do katalogu.
Pozdrawiam
Aniko.

Wiera pisze...

A teraz coś wam powiem: robiłam chlebek bananowy bez oleju i bez masła. Za to z jajami i mlekiem.
Wcześniej tylko z olejem. Da się :)

Anonimowy pisze...

Dawać kotleta!!!

Anonimowy pisze...

Piekłam ten chlebek na koncentracie mąki domowej bezglutenowej i bez pszenicy dla mojej wnuczki, która jest alergiczka. Wyszedł cudownie. Smakował bardzo.

zim star pisze...

merci pour la recette, jusqu’à présent je mettais juste du lait ribot dans les pancakes et les scones… j’aime aussi le banana bread de chocolate and zucchini avec des noix de pécan caramélisées!
lave-vaisselle .

Prześlij komentarz

Wegetari-anka Copyright © 2009 Special Thanks to Bread Machine | Exercise Equipment | CTR Theme by Blogger Templates