KREM Z CIECIERZYCY, POMIDORÓW i INNYCH WARZYW

niedziela, 28 października 2012

Śnieg.
Gruba warstwa na balkonowych drewnianych poręczach.
Niedziela. Ciepła bluza, dres, zaległe stosy makulatury.
Sama.



- 1 średnia marchew
- pół pora
- 1 mała cebula
- 400 g ciecierzycy (ja miałam ze słoika, inaczej musicie namoczyć ją na noc)
- puszka obranych pomidorów z sokiem (400 g)
- kubek śmietany 18% (ok. 200 g)
- 2-3 kostki bulionu warzywnego lub samodzielnie przygotowany bulion warzywny 
- przyprawy: sól, pieprz, chilli
- mały pęczek pietruszki


1. Przygotujcie dowolną ilość bulionu warzywnego - ja prawie cały dość spory garnek wypełniłam wodą, zagotowałam i wrzuciłam 2 kostki warzywne.

2. Po rozpuszczeniu kostek, wrzuciłam do gotującej wody cały słoik ciecierzycy.

3. Marchewkę pokroiłam na drobne kawałki, cebulkę w drobnych kawałeczkach podsmażyłam i dodałam marchew i cebulę do gotującej się stale na małym ogniu zupy.

4. To samo zrobiłam z porem, poszatkowałam też natkę pietruszki, którą również dodałam do garnka. 

5. Zupę gotowałam ok 15 min. Następnie zmiksowałam ją blenderem.

6. Na koniec wmieszałam śmietanę (jak dbacie mocno o linię, możecie śmiało zmniejszyć jej ilość)  

7. Przyprawiłam: solą, pieprzem, chilli.

Próbujcie, bo ja swoją zrobiłam jednak troszkę za ostrą ;) 

Podajemy najlepiej z kleksem kwaśnej śmietany.

Zupę wymyśliłam na szybko i myślałam, że nie będzie jakaś super w smaku, a wyszła super :)




6 komentarze:

Zuza pisze...

zupa z ciecierzycy - nie może jej zabraknąć zimą :)

Anonimowy pisze...

nigdy nie próbowałam, muszę to zmienić!

Trzydziestoletnia panna bez dziecka pisze...

Fajna zupa, spróbuję zrobić w wersji wegańskiej.

Roślinożerka pisze...

dawno takiej nie jadłam, narobiłaś mi apetytu ;)

shelovesnature pisze...

Super przepis. Z pewnością wykorzystam go w domku:) Zapraszam na mojego bloga o ekologicznym, zgodnym z rytmem natury, vega życiu i przygodach w Kopenhadze:) bycwiernymnaturze.blogspot.com/

sztukazesmmakiem.blog.pl pisze...

Ja zamiast śmietany używam mleka chudego i dolewam trochę oleju

Prześlij komentarz

Wegetari-anka Copyright © 2009 Special Thanks to Bread Machine | Exercise Equipment | CTR Theme by Blogger Templates