SZYBKIE CIASTO BANANOWO - JABŁKOWE

Łóżko. Grypa. Nieodparta chęć na coś słodkiego. 
Z owoców w domu 2 banany i jabłko. 
Przygotowanie: 5 min + pieczenie. 
Czuję się lepiej ;) 





Ciasto wykonałam na bazie mojego przepisu na chlebek bananowy.

Przygotujcie:
 
- 2 banany
- 1 jabłko
- 3/4 szklanki mąki pszennej 
- 3/4 szklanki mąki żytniej razowej (możecie użyć tylko pszennej)
- 3/4 szklanki cukru/cukru brązowego (ja użyłam słodzika) 
- 1/4 kostki roztopionego masła
- 1 jajko 
- 1,5 łyżeczki cukru wanilinowego 
- 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej 
- przyprawy: cynamon i odrobina kardamonu (możecie też użyć przyprawy do piernika)





1. Rozgniatamy w misce banany widelcem ma "papkę" (lub blenderem)

2. Ścieramy na grubych oczkach jabłko i dorzucamy do bananowej "papki" (w czasie przygotowywania owoców rozpuśćmy masło w rondelku).
3. Wlewamy do owoców rozpuszczone masło i mieszamy łyżką.
4. Teraz wystarczy już tylko wmieszać resztę : cukier, jajko, wanilię, mąkę z sodą. 
5. Możemy dodać : cynamon, kardamon lub przyprawę do piernika.

6. Wlewamy ciasto do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy nasz chlebek ok 50-60 min w 175'C (zależy od piekarnika - ja nie włączam termoobiegu i ciasto jest wypieczone po 50 min) 


Na zdjęciu polane sosem waniliowym przywiezionym ze Szwecji. 
Takie szybkie ciacha są idealne do popołudniowej kawki. To mój poprawiacz humoru. 





6 komentarzy:

  1. Smakowite to ciasto;) Życzę szybkiego powrotu do zdrowia!

    pozdrawiam ciepło

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda doskonale. Pozdrawiam i życzę dużo zdrówka. Ja powoli wychodzę z choroby, po prawie dwutygodniowych zmaganiach...

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne ciasto :) Uwielbiam ten smak bananów w wypiekach.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam :) a Ty wracaj do zdrowia :*

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam ciasta "leniwce" :) Nic nie masz w domu, nigdzie nie wychodzisz, a i tak upieczesz coś pysznego :) Cuda ;D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Wegetari-anka , Blogger