CIASTO DYNIOWE z nutą limonki

Pięknaś prawda na pozór, na pozór też słyniesz,
Jakeś prędko urosła, tak też prędko zginiesz.

                    Ignacy Krasicki ( fragment z dzieła "Dąb i dynia")




Składniki:

300 g mąki 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
odrobina soli 
200 g cukru 
1 łyżeczka cukru wanilinowego
3 łyżeczki przyprawy do piernika
2 łyżeczki sody oczyszczonej
4 jaja
200 g masła (można dać troszkę mniej) 
otarta skórka z cytryny
1 łyżka soku z limonki 
1 łyżka soku z cytryny
350 g zmiksowanej dyni 
garść orzechów włoskich posiekanych


1. Dynię kroimy na kawałki, oczyszczamy z pestek i obieramy ze skórki. Podgotowujemy do miękkości (ok 10 min, by była miękka jak ugotowane ziemniaki).

2. Odcedzamy dynię, dobrze ją odsączamy, gdy ostygnie miksujemy. 

3. Mąkę, cukier, cukier wanilinowy, przyprawy, proszek do pieczenia, sól, sodę - mieszamy w dużej misce.

4. Rozpuszczamy masło w rondelku. 

5. W drugiej misce ubijamy jaja, następnie dodajemy do nich rozpuszczone i ostudzone masło, sok z cytryny, limonki, skórkę z cytryny.

6. Dodajemy delikatnie suche składniki do mokrych. Mieszamy. Na koniec wlewamy mus z dyni i wsypujemy posiekane drobno orzechy.

Formę do pieczenia (użyłam standardowej do tortu) smarujemy masłem. Wlewamy ciasto i pieczemy ok 50-60 min w 180'C (sprawdzamy patyczkiem).

Ciasto smarujemy lukrem lub podajemy z płynnym sosem waniliowym (użyłam gotowego szwedzkiego sosu).

Ciasto ma ciekawy smak, dominuje dynia z aromatem piernika przełamana nutą limonki i cytryny.






8 komentarzy:

  1. Cudownie wygląda, takie mięciutkie i aromatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo apetycznie, zrobiłaś mi taką ochotę, że dzisiaj wracając z pracy wstąpię do piekarni po jakieś ciacho i do tego jakaś herbata czarna z teekanne i moje popołudnie będzie cudowne. Niestety ja tylko na ciasta mogę patrzeć i kupować bo ich pieczenie nigdy mi nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. o kurcze, nie jadłem jeszcze nigdy ciasta dyniowego - ale ciekawie się prezentuje :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie aż się ciepło w brzuszku robi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje dzieci uwielbiają ciasto marchewkowe. Chyba im zrobię tym razem wersję dyniową, bo wygląda pięknie to ciacho. Jestem ciekawa jak wyjdzie

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Wegetari-anka , Blogger