MINI SZARLOTKA (jabłka zapiekane pod kruszonką)

środa, 19 lutego 2014


Najgorsza pora mówienia słodyczom "nie" to popołudnie. Ten moment, kiedy siadasz na chwilkę z kawą w jednej ręce, a drugą chętnie by się coś pałaszowało.
I tak mnie strasznie naszło na szarlotkę. I nie chciało mi się czekać.

 


Wyjęłam z szafki:
- słoik gotowych uprażonych kawałków jabłek ze skórką pomarańczową
- płatki owsiane błyskawiczne
- mąkę pszenną zwykłą i razową (może być tylko zwykła)
- cukier trzcinowy (możecie zastąpić zwykłym)
- cukier wanilinowy
- orzechy włoskie
- masło
- cynamon
( oo! jak dobrze, że w lodówce są lody waniliowe!) 

Ostatnio w sklepie owadzim z czerwonym logo kupiłam sobie kamionkowe foremki do zapiekania, ot takie na jedną porcję czegoś pysznego.
Ilość składników, które zaraz podam, starczyła na 3 porcje (ja dałam radę zjeść pół, małż 2 x tyle ;) ) 

Szybciutko wsypałam do miski:
9 łyżek płatków owsianych błyskawicznych, 2 łyżki mąki pszennej i jedną łyżkę mąki razowej, 3 łyżki cukru trzcinowego, łyżeczkę cukru waniliowego, dodałam do tego posiekaną dużą garść orzechów włoskich. 
Do powyższych suchych składników wkroiłam drobne kawałeczki masła (ok, 4,5-5 łyżek).
Palcami szybciutko "wyrobiłam"kruszonkę - ma być sypka oczywiście, małe grudeczki.

Każdą foremkę (kokilkę?) posmarowałam lekko masłem, na dno nasypałam cieniutką warstwę kruszonki, na to wyłożyłam warstwę jabłek, którą posypałam cynamonem i przykryłam obficie wszystko ponownie kruszonką.

Zapiekałam ok 15 min. 

Podałam z lodami waniliowymi. Koniecznie :) 

p.s. jabłuszka polecam uprażyć samodzielnie, z dodatkiem cukru i cynamonu.




5 komentarze:

Blogs pisze...

Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

Pozdrawiam

Camelia
Petitchef.pl

Kasia - Pączek w kuchni pisze...

Muszę wypróbować!:)

Zapraszam do mnie! Dziś przepis na kurczaka w przepysznej marynacie!

www.paczekwkuchni.blogspot.com

Pozdrawiam!:)

Marta Stankiewicz pisze...

Konkurs z okazji tygodnia brytyjskiego w Lidlu! Szczegóły: http://www.magiccookingtime.pl/2014/06/konkurs-z-okazji-tygodnia-brytyjskiego.html

przydomowe oczyszczalnie ścieków pisze...

prezentuje się nawet smakowicie ! :)

Bogusia pisze...

A czy zamiast zwykłej mąki sprawdzi się tylko razowa? Bo akurat wszystkie składniki mam, ba! nawet lody mam! I chętnie wypróbowałabym Twojego przepisu. Pozdrawiam :-)

Prześlij komentarz

Wegetari-anka Copyright © 2009 Special Thanks to Bread Machine | Exercise Equipment | CTR Theme by Blogger Templates